Saturday, July 9, 2011

Cinta yang Satu mendahului segalanya.

Ya Allah
jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu

Ya Muhaimin
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya bertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbi, jika aku jatuh hati
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di se pertiga mlm terakhirMu

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui keksihMu
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakanMu

No comments:

The pain

 When the pain come, it is really sore. If I told I am in pain, that means is a pain. Deep in my heart i hope there is comfort word would co...