Wednesday, September 16, 2009

bicara....

sedar...rupanya manusia melihat rupa paras, harta...bukan budi bahasa...
aku low profile mereka fikir...
baru pakai emas....sudah ditanya mengapa...seola2 aku miskin..papa...

wah..mata manusia..mmg unik...
yg kaya, yg mewah saja boleh membalut diri dgn emas...
kecewa, sedih,....dianggap tidak berwang....

kawan kah mereka...teman kah
aku tertanya,..
hidup harus sederhana itu prinsip ku...
takkan hari2 mahu pakai emas..nnt hilang sinarnya..
lagi pula aku pelajar di kota metropolitan ini...
pasti aku bimbang di rompak..

kolot aku atau mereka...
bingung aku....
selamat yg aku fikir..tp mereka mentafsir aku papa...

kecil hati...tak mengapa itulah gayanya hidup...dikutuk, dicemuh....sembunyi atau tidak....

sedarlah semua..mata unik itu merosakkan kita ...bahkan memutuskan rantaian persahabatan...
kecewa............sikap itu..

No comments:

The pain

 When the pain come, it is really sore. If I told I am in pain, that means is a pain. Deep in my heart i hope there is comfort word would co...